ПЛАН ЗАХОДІВ
Михайлівсько-Рубежівського ліцею,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу в 2023/2024 н.р.
Назва заходів | Класи | Термін виконання | Відповідальний |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять. Посилити профілактичну роботу з попередження насильства щодо дітей булінг, мобінг, кібербулінг та ін. | 1-11 класи | протягом року | Дирекція, класні керівники |
Опрацювати з педагогічним колективом матеріали розміщені на сайті МОН України щодо протидії булінгу. Вивчення законодавчих документів, практика протидії цькуванню у школі, здійснювати комплексний аналіз стану профілактики та протидії булінгу, профілактичної роботи з подолання злочинності та правопорушень, жорстокості та насильства, інших негативних явищ в дошкільному, учнівському та молодіжному середовищі. За результатами аналізу приймати рішення щодо дій із їх запобігання | педколектив | упродовж року | Дирекція |
Відкриття Всеукраїнського тижня профілактики булінгу. «Булінг як соціально-педагогічна проблема» | 1-11 класи | вересень | Психолог |
Анкетування учнів з метою профілактики булінгу в школі. | 5-11 класи | Протягом року | Психолог |
Запровадити в практику роботи класного керівника антибулінгових програм: “Попередження насильства”, “Тут мене не торкайся”. Години спілкування «Булінг: види, ознаки» Заняття з елементами тренінгу «Захисти себе від булінгу» | 5-11 класи | вересень-жовтень | Класні керівники,психолог |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | педколектив | жовтень | Заступник директора з НВР |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | упродовж року | Класні керівники |
Просвітницькі заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | 1-11 класи | упродовж року | Психолог |
Години відвертого спілкування «Булінг: види, ознаки. Стратегії запобігання булінгу». | 4, 7, 8 класи | жовтень | класні керівники, |
Провести засідання методичних комісій класних керівників. Круглий стіл «Булінг, Мобінг» Підвищити ефективність індивідуальної корекційної роботи з педагогічно занедбаними дітьми та підлітками, які вже скоювали протиправні дії, посилити корекційну роботу з учнями, які мають ознаки агресивної поведінки, забезпечити належний психолого-педагогічний супровід неповнолітніх, які можуть легко піддаватися впливу несприятливих зовнішніх обставин | вчите лі | жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
Розробка рекомендацій для батьків «Якщо дитина постраждала від булінгу» | батьки здобувачів освіти | грудень | Соціальний педагог |
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінг» | 1-11 класи | 10-14 грудня | Класні керівники, учителі правознавства, |
Практикум для вчителів «Шкільний булінг, як боротися з дитячим насиллям» | вчителі | лютий | Класні керівники, |
Лекторії для учнів з профілактики та подолання явищ жорстокості. Насильства, злочинності, правопорушень, торгівлі людьми, вживання алкогольних напоїв, подолання стресових станів та тривожності. | 1-11 класи | протягом року | Психолог |
Виховні години з елементами тренінгу «Попередження насильства та булінгу» | 5-9 класи | протягом року | Соціальний педагог |
Перегляд відео-презентацій «Як запобігти булінгу» | 4-6 класи | березень | Класні керівники |
Загальношкільні батьківські збори на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» | батьки здобувачів освіти | за планом | класні керівники, |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | 5- 11 класи | січень | Психолог |
Створення буклету «Зупинимо булінг разом» Інформування «Кібербулінг як не стати учасником та жертвою» | 5-11 класи | лютий | Педагог- організато, соціальний педагог |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, та на уроках історії | 1-11 класи | упродовж року | Вчителі української літератури, історії |
Психологічна діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів | 3, 4, 5, 6, 8 класи | протягом року | Психолог |
Урок з елементами казко-терапії «Будемо жити дружно» | 3 класи | березень | Класні керівники |
Забезпечити висвітлення заходів та розміщення методичних матеріалів з означеного напрямку роботи серед учнівської молоді в соціальних мережах та на офіційному сайті школи. | Відпов. за сайт |
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Михайлівсько-Рубежівській ЗОШ І-ІІІ ст.
на 2020 – 2021 н. р.
№з/п | ЗАХОДИ | Відповідальні за проведення | Термін виконання |
1. | Нарада вчителів «Що потрібно знати про боулінг». Виступ-презентація | Практичний психолог | Вересень |
2. | Створити розділ «Протидія булінгу (цькування)» на сайті школи. | Заступник директора з виховної роботи | Вересень |
3. | Проведення класних батьківських зборів«Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі». | Класні керівники 1-11-их класів,Практичний психолог | Згідно з графіком проведення зборів |
4. | Інформування батьків про булінг та його види. Виступ-презентація на загальношкільній батьківській конференції | Практичний психолог | Жовтень |
5. | Організація та проведення годин класних керівників із питань попередження та запобігання булінгу, превентивного виховання, формування загальнолюдських моральних цінностей (тренінгових занять, тематичних квестів, психологічних ігор, дискусій, розмов по колу, «круглих столів», бесід, ситуативно-рольових ігор тощо). | Класні керівники 1-11-их класів | Упродовж року |
6. | Засідання методичного об’єднання класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі». | Соціальний педагог Бабська В. І. | Жовтень |
7. | Проведення спільно з представниками Києво – Святошинського відділу поліції головного управління Національної поліції заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі його здійснення | Заступник директора з виховної роботи Кл. кер. 1-11-их класів | Упродовж року |
8. | Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки | Практичний психолог | Упродовж року |
9. | Проведення тематичних бесід, відеолекцій, тренінгових занять щодо запобігання та протидії булінгу, формування моральних цінностей за участю громадських організацій та провідних спеціалістів. | Педагог-організатор Кл. керівн.1-11-их класів | Упродовж року |
10. | Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, навчальних ситуацій. | Адміністрація Кл. керівн. 1-11-их класів | Упродовж року |
11. | Перегляд та обговорення школярами тематичних відеофільмів | Класні керівники 1-11-их класів | Упродовж року |
12. | Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти боулінгу». | Практичний психолог | Упродовж року |
13. | Виставка – конкурс дитячих малюнків «Ми – за життя без насильства» | Учитель образотворчого мистецтва | Лютий |
14. | Підготовка проектів «Життя без насильства». | Кл. керівники 6-11-их класів | Березень |
15. | Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу. | Заступник директора з виховної роботи | Упродовж року |
16. | Тематичні години психолога та соціального педагога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо). | Практичний психолог Соціальний педагог | Упродовж року |
17. | Семінар класних керівників «Що таке булінг? Його різновиди та адміністративне покарання». | Практичний психолог | Січень |
18. | Тренінгове заняття учням 5-х класів «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» | Практичний психолог | Січень |
19. | Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом» | Практичний психолог | Упродовж року |
20. | Батьківський всеобуч на тему «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення порушників». | Практичний психолог Учитель правознавства | Січень |
21. | Перегляд відео – презентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнавання та захист дитини» учнями 2-4-х класів | Класні керівники | Лютий |
22. | Поради батькам, як зменшити ризик булінгу для своєї дитини | Кл. керівн. Практичний психолог | Березень |
23. | Перегляд відео – роликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися » | Кл. керівн. Соціальний педагог | Березень |
24. | Консультативний пункт «Скринька довіри » | Практичний психолог | Упродовж року |
25. | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу». | Класні керівники Практичний психолог | Квітень |
26. | Години спілкування учням 2-11-х класів на тему «Кібербулінг» | Класні керівники | Квітень |
27. | Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» учням 5-6 класів | Практичний психолог | Травень |
28. | Анкетування учнів 2-11 класів «Насильство в родині» | Практичний психолог | Травень |