2023/24 н.р.
День народження Великого Кобзаря
Тематична виставка в бібліотеці ліцею до дня народження Лесі Українки
Peзультати вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 1 класу
21 листопада - День Гідності та Свободи
Голодомор в Україні - історія і пам'ять
Презентація книги "Ірпінь - мій дім"
Знайомство з бібліотекою (1-А клас)
Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
105 річниця від народження В.Сухомлинського
План роботи бібліотеки на 2023ґ24 н.р.
2022/23 н.р.
Позакласне читання у 4 класі
Графік здачі підручників
День Героїв
Всесвітній День вишиванки
День Європи
День матері
Тиждень дитячого читання
Річниця Чорнобильської трагедії
Презентація книги "Битва за Ірпінь"
Замовлення підручників для 6 класу
Вибір підручників для 6 класу
Бібліотечний урок до дня народження Т.Г. Шевченка
Замовлення підручників для 1 класу
Міжнародний день рідної мови
День пам'яті Небесної Сотні
День Соборності України
День Української писемності
Вибір підручників для 1 класу
План
Паспорт
День миру
Трагедія Бабиного Яру
30 вересня
Закладка
1-Б
Місячник шкільної бібліотеки
2021/22 н.р.
До Дня Героїв Небесної Сотні
День Рідної мови
День єднання України
День пам'яті жертв голодомору
Річний план роботи на 2021/22 н.р.
Паспорт бібліотеки на 2021/2022 н.р.
2020/21 н.р.
Шевченко2021
2019/20 н.р.
Бібліотека Небесна сотня BiFroart Здоровий спосіб життя
Анкета
Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека - 2020»
Михайлівсько –Рубежівської загальноомвітньої школи І- ІІІ ступенів
Номінація | «ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА – ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЦЕНТР НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ» |
Тема роботи | «Популяризація книги та читання-одна з умов розвитку під росткового покоління» |
Інформація про учасника * | |
Прізвище, ім’я, по батькові | Волова Лариса Іванівна |
Номер мобільного телефону | 067-686-42-74456 |
Власна електронна адреса | Voloval1963@ukr.net |
Посада (основна посада зазначається першою) | Завідувач бібліотеки |
Найменування закладу освіти/установи | Михайлівсько- Рубежівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області |
Бібліотечний стаж | 17 |
Педагогічний стаж | 17 |
Кваліфікаційна категорія | 1 категорія |
Освіта, спеціальність за освітою | Середня спеціальна Бухгалтер |
Інформація про учасника * | |
Прізвище, ім’я, по батькові | Волова Лариса Іванівна |
Номер мобільного телефону | 067-686-42-77 |
Власна електронна адреса | Voloval1963@ukr.net |
Посада (основна посада зазначається першою) | Завідувач бібліотеки |
Найменування закладу освіти/установи | Михайлівсько- Рубежівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області |
Стаж роботи на посаді | 17 |
Бібліотечний стаж | 17 |
Педагогічний стаж | 17 |
Кваліфікаційна категорія | 1 категорія |
Освіта, спеціальність за освітою | Середня-спеціальна Бухгалтер |
Паспорт бібліотеки
Михайлівсько –Рубежівської загальноосвітньої школи І- ІІІ ступенів
Найменування закладу освіти | Михайлівсько- Рубежівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області |
Прізвище, ім'я, по батькові керівника закладу освіти | Приходько ВалентинаМиколаївна |
Загальні відомості | |
Прізвище, ім'я, по батькові завідувача бібліотеки | Волова Лариса Іванівна |
Контактний телефон бібліотеки | 067-686-42-77 |
Електронна пошта бібліотеки школи | http:mrubezhivka-school.edukit.kiev.ua |
Web-сторінка бібліотеки (за наявності) | |
Матеріально-технічні умови діяльності бібліотеки | |
Загальна площа бібліотеки, з неї: | 51,6 м. |
абонемент | Поєднаний з читальним залом |
читальний зал | |
Наявність книгосховища для навчального фонду | 14,5м. |
Оргтехніка | |
Вихід в Інтернет (кількість комп’ютерів) | 2011 р. 1 комп’ютер |
Основні показники діяльності бібліотеки | |
Основний бібліотечний фонд (без урахування підручників), з них: | 19080 |
книги та брошури | 19387 |
періодичні видання (всього назв) | 30 |
для учнів | 10 |
для педагогів | 5 |
для бібліотечних працівників | 2 |
Фонд підручників, з них: | 6584 |
для учнів 1-4-х класів | 2406 |
для учнів 5-9-х класів | 2191 |
для учнів 10-11-х класів | 1887 |
Робота з користувачами | |
Загальна кількість користувачів (станом на 01.01.2020р, з них: | 437 |
учні | 399 |
педагоги | 28 |
батьки | 10 |
представники місцевих громад | |
Кількість відвідувань (середня за місяць) ** | 330 |
Кількість книговидач (середня за місяць) ** | 390 |
Опис досвіду роботи
Бібліотекар Михайлівсько- Рубежівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Києво – Святошинської державної адміністрації Київської області Волова Лариса Іванівна
Читання – це віконце, через яке діти
бачать і пізнають світ і самих себе.
В. О. Сухомлинський.
Без високої культури читання немає ні школи, ні справжньоїрозумової праці, читання – це найважливіший інструментнавчання та джерело багатого духовного життя.В. О. Сухомлинський.
Головне завдання шкільної бібліотеки полягає в інформаційно-методичному забезпеченні навчально-виховного процесу. Бібліотека – це інформаційний центр, де учні формують читацькі смаки, розвивають любов до книги. Саме бібліотека сприяє розвитку особистості дитини, культури спілкування, підвищенню інформаційної, освітньої, пізнавальної, інтелектуальної діяльності школярів.
Аналіз рівня читацької та інформаційної компетентності громадян України свідчить про кризу читацької культури. Усе частіше можна почути думку, що електронні засоби інформації здатні частково, а то й повністю забезпечити всі потреби людства, пов’язані з освітою, культурою, вихованням і дозвіллям. Це зумовлено втратою в суспільстві інтересу до читання. Тому формування читацького інтересу в наймолодших користувачів книги є актуальною проблемою сьогодення.
Читання– це діяльність, що є по суті активним пошуком істини, яка не чекає читача в готовому вигляді, а залежить від його вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки із прочитаного, побаченого, почутого, оцінювати вчинки людей (зокрема літературних персонажів), підтверджувати свої думки фактами. Читаючи літературні твори, дитина пізнає те, що відкривається тільки їй, і переносить себе у вигадану реальність як певну духовну цілісність і неповторність. У шкільному віці, коли становлення особистості молодшого школяра відбувається найбільш інтенсивна, самостійному дитячому читанню має відводитись особлива роль.
Поєднуючи різні форми роботи, бібліотека постійно працює над тим, щоб заохочувати дітей до читання, зацікавити їх книгою, процесом пізнання. Протягом останнього часу спостерігається спад читацької активності та культури читання школярів. І пріоритетне завдання шкільної бібліотеки полягає у формуванні інформаційної культури читачів, розвитку культури читання, підвищенні популяризації книги.
За визначенням вчених, культура читання – це складова частина загальної культури особистості, що становить комплекс навичок роботи з книгою, який включає усвідомлений вибір тематики, систематичність і послідовність читання, а також уміння знаходити потрібну літературу за допомогою бібліографічних посібників, користуватися довідково-бібліографічним апаратом.
Сучасна людина в умовах інформаційного суспільства повинна вміти не тільки читати, писати, говорити, але й швидко та вільно орієнтуватись у потоці усної та писемної інформації. Розуміючи актуальність даної проблеми, бібліотека працює над створенням системи формування культури читачів у школі. Бібліотека намагається забезпечити поступове набуття та поглиб-лення знань учнями, дати їм поняття про книгу і бібліотеку: від загального ознайомлення в молодших класах до знання змісту окремих розділів книжкового фонду у старших класах.
Головною метою виховання культури читання в школі є те, щоб учень сам дійшов висновку, що жоден вид діяльності неможливий без постійного пошуку інформації, вироблення вміння користуватися всіма «ключами» до книжкових багатств, орієнтуватися у комплексі джерел. Успішно досягнути поставленої мети можна лише при умові, коли перед бібліотекою і педагогічним колективом школи буде поставлене спільне завдання – навчити учнів уміло використовувати найрізноманітніші джерела інформації для задоволення їхніх освітніх потреб.
Таким чином, у дітей формується потреба звертатись до книги як мудрого, вірного друга, який не зрадить і не підведе. Спільна робота з вчителями-предметниками. Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів починається з перших років перебування дитини в школі. Тут робиться все можливе, щоб діти полюбили книжку, хотіли приходити до бібліотеки і бути в ній якомога довше. Під час індивідуальних та групових бесід діти молодшого шкільного віку вчяться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання за книжковими виставками, бережливо ставитися до книг, ремонтувати їх.
Наймолодші користувачі книги – це насамперед слухачі, для яких процес читання є опосередкованим і полягає переважно в слуханні кимось читаного тексту, уважному розгляданні малюнків, прискіпливому відшукуванню на них візуального підтвердження почутого. Для дітей, що роблять перші самостійні кроки в читанні (вивчають абетку ,основи складання слів, навчаються будувати речення), поступово зростає роль тексту.
Твори, які читають діти, мають бути короткими, зрозумілими, надрукованими відповідним шрифтом, з яскравими ілюстраціями.
В шкільній бібліотеці необхідно створити систему безперервного навчання дітей сучасним інформаційним технологіям, яка б допомогла підготувати читачів до роботи з новими видами інформації, змінювала б та розвивала їхній інформаційний світогляд. Разом зі школою готувати компетентних користувачів комп’ютерних систем, здатних самостійно працювати в комп’ютерних мережах.
2018/19 н.р.
Бібліотечний урок, присвячений 100-річчю Василя Сухомлинського
Наша бібліотека | |
Бібліотечний урок для учнів 2-х класів | |
Акція "Подаруй бібліотеці книжку" | |
Книжкова виставка до дня народження Т.Г.Шевченка | |
Знайомство з бібліотекою учнів перших класів |